top of page

הצד השני

רקמה, פנים.

רקמתי רקמה. מאוד נהניתי - מי שאוהב מלאכות מכיר את הסיפוק השקט הזה של הרבה שטחים שמתמלאים, הרבה קיטש, הרבה נחליף-חוטים-לפי-הוראות-היצרן-בסין.

תוך כדי עבודה הסתכלתי על הצד השני –

ושם, ממש באותו הזמן, נרקם משהו שונה, הרבה פחות ברור, הרבה יותר מטושטש, יותר חולמני ומעורפל. החוטים נראים כמו דמעות. נרקמת לה הבעה.

זה לא היה כתוב בהוראות היצרן.

==

זו עובדה, שלדברים שמסביבנו יש גם צד שני.

הצד השני זה הצד שאנחנו לא רואים בדרך כלל.

כמו שהצד השני של היום הוא הלילה.

הצד השני של הדברים שלנו הוא החלומות שלהם.

==

ריבועים של קווילט.

קניתי מקת'י ריבועים של קווילט, כאלו שהם דומים, עם גיאומטריה דומה, אבל אחרים. הם היו אמורים כנראה להתחבר למעשה טלאים גדול, אבל מישהי עצרה בנקודה הזו. ועכשיו אפשר לראות אל תוך התהליך, אל הצד השני של הקווילט. אל התפרים, אחד אחד (נתפר ביד!), אל נייר העיתון שנגזר בהקפדה ממש כמו הבד עצמו, וכל תפקידו הוא להחזיק את הבד שיהיה יציב.

לצד השני – יש לו סיפור משלו. אני לא חושבת שתופרת הקווילט התכוונה לספר את הסיפור הזה למישהו, אבל הנה - זה ממש כאן, מהצד השני.

למשל, שבבית שלה כנראה קראו המון קומיקס. למשל, בין עיתוני הקומיקס גיליתי גם גזיר עיתון שכתובה עליו השנה, שנת 39. כל זה היה אי שם בארה"ב, בתקופה שנקראת “The Great Depression”. בלי וויסקי, בלי כסף לבדים חדשים אבל עם המון יצירתיות וכוח של נשים שעשו פלאים עם כל מה שהיה להן בהישג ידן. על הקווילטים מהתקופה המיוחדת הזו אפשר לקרוא כאן וכאן.

==

סיפורים בכלים

החלטתי להעיף מבט גם בקערות האלו, בסיפורים שהן יכולות לספר לי.

הכלי האהוב עלי ביותר הוא זה שיאיר הכין בשיעור קרמיקה. הוא מזכיר לי אוהל של קרקס, והגמלוניות שלו עומדת בסתירה לקלילות של לוליני הקרקס! יאיר כתב את שמו בצד השני, הנסתר של הכלי. ותמיד כשאני רואה את השם שלו אני נזכרת ב"אמא תראי מה עשיתי בשיעור קרמיקה" החמוד שלו.

את קערת הכסף השטוחה קיבלתי בירושה מסבתא שלי. ואני לא יודעת מה משמעות ראשי התיבות שבצדה השני, אבל הם יפים. אני חושבת שבין שני ה R יש H.

וקערת הקרמיקה אילמת מבחינתי. יש עליה לוגו מעניין של חברה פורטוגלית שלא הצלחתי למצוא עליה דבר.

ולבסוף - את הקערה הזו קיבלנו במתנה מהשכן שלנו, נעמן. כעת, מה שבאמת חשוב בקערה הזו הוא הצד השני שלה. אם לא היה כתוב שם נעמן, אז גורלה היה שונה. כי נעמן - אוסף כלים של "נעמן". אולי הם מספרים לו משהו על עצמו? אבל זה כבר שייך לנושא אחר לגמרי - "האוסף"....

==

תובנה לסיום

הכי כיף זה כשהתובנות באות מכיוון לא צפוי. שישי בבוקר, שיעור בסטודיו סי. המדריכה אומרת לנו כמה חשוב לחזק את שרירי הגב, "כי הגב הרי זה הצד השני שלנו!!"

אז קבלו באהבה, כמה תרגילים פשוטים לחיזוק הצד השני שלנו...

  • Grey Facebook Icon
  • Grey Instagram Icon

מעניינת אותי מערכת היחסים השברירית בין הואזה לשרפרף, אני אוהבת לצותת לשיחת הכסאות מסביב לשולחן, או לבהות בוילון המפלרטט עם הקיר שמאחוריו. כי בשבילי הבית הוא מקום להתבוננות אישית. אישית אני מתכוונת פנימה, אל הבית הפנימי שלי. ועל זה אני כותבת כאן. אילת :)

ראיתי ולקחתי:

bottom of page